Scroll Top

doc. dr. Emira Premrov

doc. dr. Emira Premrov

E: emira.premrov@vs-bled.si

Katedra za tuje jezike

Predmeti:

  • 1. tuj jezik – nemški jezik
  • 2. tuj jezik – nemški jezik
  • 3. tuj jezik – nemški jezik
  • Nemški jezik

Izbrana raziskovalna dejavnost

PREMROV, Emira. Comparative analysis of the occurence of the imperative as a persuasive linguistic device in German travel online catalogue in 2017 and 2023. Upravlenie i obrazovanie : [akademično spisanie]. 2024, t. 20, kn. 4, str. 22-26, tabele. ISSN 1312-6121.

PREMROV, Emira. Imperative as a syntax tool for the realisation of a conative function of a text on the case of German travel catalogue. Hum. 2019, vol. 14, no. 21, str. 215-231. ISSN 2303-7431.

PREMROV, Emira. Nominal hybrid words of exogenous morphemes on the case of a German travel online catalogue Upravlenie i obrazovanie : [akademično spisanie]. 2024, t. 20, kn. 4, str. 27-32, tabele. ISSN 1312-6121.

PREMROV, Emira. Types of language tools in German television commercials with experiencing certain emotions by gender. Collegium antropologicum. 2023, vol. 47, no. 4, str. 259-269, graf. prikazi. ISSN 1848-9486.

PREMROV, Emira. Einfluss verbaler und nonverbaler Reize ausgewählter deutschsprachiger Fernsehwerbespots auf das Hervorrufen positiver und negativer Emotionen. Jezikoslovlje. [Online izd.]. prosinac 2015, vol. 16, no. 2-3, str. 307-335.

PREMROV, Emira. Einfluss verbaler und nonverbaler Reize ausgewählter deutschsprachiger Fernsehwerbespots auf das Hervorrufen positiver und negativer Emotionen. Jezikoslovlje. [Online izd.]. prosinac 2015, vol. 16, no. 2-3, str. 307-335. ISSN 1848-9001. http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=222757.

PREMROV, Emira. Stimulative or key word as a semantic bridge between the language and social values, shown on an examle of a text in an German travel wellness catalogue. Upravlenie i obrazovanie : [akademično spisanie]. 2014, kn. 4, str. 51-58, tabele. ISSN 1312-6121.

PREMROV, Emira. Globalisation of language on the case of anglicism in German tourist texts Upravlenie i obrazovanie : [akademično spisanie]. 2013, kn. 4, str. 46-51, graf. prikazi. ISSN 1312-6121.

Skip to content